Przygotowanie do e - doręczeń w sektorze publicznym. Właściwe doręczanie korespondencji za pomocą PURDE i PUH w praktyce
szkolenie w formule on-line
termin szkolenia został potwierdzony do realizacji
Zapraszamy na szkolenie dotyczące nowych zasad doręczeń elektronicznych wprowadzonych ustawą o doręczeniach elektronicznych i ich wpływowi na postępowanie administracyjne.
1. Korespondencja w rozumieniu ustawy o doręczeniach elektronicznych:
- Jakiej korespondencji dotyczą doręczenia elektroniczne?
- Przesyłka polecona, rejestrowana, nierejestrowana itd.
- Czy podmiot publiczny będzie mógł wysyłać korespondencję zwykłym listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, jak czynił dotychczas?
- Co z listami zwykłymi?
2. Wątpliwości w kontekście terminów stosowania doręczeń elektronicznych:
- Jak będzie w przypadku jednostek organizacyjnych jst i innych podmiotów?
- Czy możliwa jest rezygnacja z usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego?
3. Kim jest podmiot publiczny w rozumieniu ustawy? Jakie obowiązki mają podmioty publiczne?
4. A co z podmiotami niepublicznymi i osobami fizycznymi?
- Strona postępowania administracyjnego a doręczenia elektroniczne.
- Korespondencja podmiotów publicznych z podmiotami niepublicznymi i osobami fizycznymi.
- Które podmioty niepubliczne zobowiązane są posiadać adres do doręczeń?
- Terminy stosowania doręczeń elektronicznych dla podmiotów niepublicznych zobowiązanych.
5. Co to jest Adres do doręczeń elektronicznych – ADE?
6. Co to jest Skrzynka doręczeń – SD?
7. Pojemność skrzynki dla podmiotów publicznych i innych:
- Archiwizacja korespondencji.
- Jak wygląda skrzynka do doręczeń? Omówienie na przykładzie.
- Jak wyszukiwać adresata w skrzynce do doręczeń?
8. Krajowy System e- doręczeń. Kim jest Operator Wyznaczony OW
9. Co to jest i na czym polega PURDE – Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego? Kto musi korzystać z PURDE?
10. Co to jest i na czym polega PUH – Publiczna Usługa Hybrydowa? Kto musi korzystać z PUHu?
11. Co to jest Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego? KURDE– standardy.
12. Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PURDE w podmiotach publicznych?
13. Co to jest Baza Adresów Elektronicznych (BAE)?
14. Jak podmiot publiczny ma uzyskać wpis adresu do doręczeń w BAE? Skutki wpisu do BAE. Czy można zrezygnować z adresu do doręczeń elektronicznych?
15. Zawarcie umowy na świadczenie PURDE z Pocztą Polską. Usługi dodatkowe.
16. PURDE:
- Adres e-mail do notyfikacji.
- Dostępność korespondencji w ramach realizacji PURDE.
- Wielkość pojedynczej korespondencji w ramach realizacji PURDE?
- Wymagania dla plików, załączanych do przesyłek w ramach realizacji PURDE.
17. Integracja systemu kancelaryjnego z systemem OW z wykorzystaniem API.
18. Kiedy dochodzi do doręczenia? Dowody wysłania, dowody otrzymania, okres przechowywania dowodów.
19. Jak założyć adres do doręczeń? Wskazanie krok po kroku. Kiedy dochodzi do udostępnienia skrzynki do doręczeń?
20. Czym jest „urząd” w kontekście założenia adresu do doręczeń? Wątpliwości interpretacyjne.
21. Profil zaufany a podpis kwalifikowany przy zakładaniu ADE.
22. Pełnomocnictwo do założenia adresu do doręczeń.
23. Administrator Skrzynki do Doręczeń:
- Zadania Administratora.
- Udzielanie dalszych pełnomocnictw.
Cena: 395 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Zgłoszenia prosimy przesyłać do 5 grudnia 2023 r.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa