• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Wnioski o zapewnienie dostępności. Procedura skargowa

Nie tak dawno w życie weszła przepisy o dostępności, w związku z tym proponujemy państwu szkolenie, które rozwiąże najważniejsze problemy związane z zapewnieniem dostępności z uwzględnieniem skarg i wniosków dotyczących tego zagadnienia.

Ważne informacje o szkoleniu

Od 6.09.2021 r. każdy obywatel będzie mógł poinformować podmiot publiczny o braku jego dostępności w wymiarze architektonicznym i informacyjno – komunikacyjnym (opisanych w art. 6 UzD). Ponadto osoby ze szczególnymi potrzebami lub ich przedstawiciele będą mogli także złożyć wnioski i skargi, o których mowa w rozdziale 4 ustawy o zapewnieniu dostępności. W związku z powyższym, proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, podczas którego zostanie przedstawiona problematyka wniosków o zapewnienie dostępności oraz skarg na brak dostępności.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zdobycie wiedzy na temat wniosków w sprawie zapewnienia dostępności oraz procedury skargowej.
  • Wskazanie w jaki sposób mogą być składane wnioski, jak powinny być rozpatrywane, czy stosować terminy Kpa?
  • Omówienie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych i ich przechowywania w kontekście problematyki spotkania.
  • Przedstawienie problematyki dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych.
  • Zapoznanie z tematyką dotyczącą skarg na brak dostępności, niezbędnych procedur, wskazanie kto może skarżyć, skarga a kwestia żądania zapewnienia dostępności.
  • Uzyskanie podpowiedzi jak przygotować się na skargę na brak dostępności.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Wnioski w sprawie zapewnienia dostępności na podstawie UzD a ich obsługa przez koordynatora.
  2. Kto może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności?
  3. Elementy wniosku. Wzór wniosku.
  4. Wniosek o zapewnienie dostępności a dostęp alternatywny.
  5. Procedura rozpatrywania wniosków- możliwe scenariusze. Kiedy stosujemy przepisy Kpa?
  6. Ochrona danych osobowych, termin przechowywania danych, klauzula informacyjna z art. 13 RODO i 14 RODO.
  7. Skarga na brak dostępności na podstawie UzD. Kto może złożyć skargę?
  8. Skarga na brak dostępności-procedura postępowania, możliwe scenariusze. Kiedy stosujemy przepisy Kpa?
  9. Decyzja Prezesa PFRON.
  10. Wykonalność decyzji.
  11. Grzywna w celu przymuszenia.
  12. Żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej i aplikacji mobilnej na podstawie UdC.
  13. Kto może wystąpić z żądaniem? Elementy żądania.
  14. Żądanie zapewniania dostępności stron internetowych/aplikacji mobilnej a dostęp alternatywny.
  15. Procedura rozpatrzenia zażalenia – możliwe scenariusze.
  16. Skarga w sprawie dostępności na podstawie UdC. Stosowanie przepisów Kpa – postępowanie skargowe w podmiocie publicznym.
  17. Rejestr/ewidencja skarg.
  18. Pytania i odpowiedzi.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra kierownicza administracji publicznej, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek podległych, sekretarze, pracownicy odpowiedzialni za wdrożenie i realizację przepisów dotyczących zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, koordynatorzy ds. dostępności, audytorzy wewnętrzni, wszystkie osoby zainteresowane problematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Praktyk, radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących ochrony danych osobowych, zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych.

zwiń
rozwiń