1. Doręczanie pism w sprawach podatkowych z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
2. Doręczanie pism w sprawach podatkowych z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej.
3. Obowiązek wpisu adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych dla określonych grup podatników podatków i opłat lokalnych.
4. Dochowanie terminu w przypadku wysłania pisma na adres do doręczeń elektronicznych. Dowód otrzymania pisma.
5. Nowe regulacje w zakresie zasady załatwiania spraw na piśmie utrwalonym w postaci papierowej lub elektronicznej.
6. Zmiany dotyczące pełnomocnictw. Wskazanie adresu do doręczeń elektronicznych, na który organy podatkowe mają doręczać pisma. Pełnomocnictwo na piśmie utrwalone w postaci papierowej. Wydruk pełnomocnictwa, udzielonego na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej.
7. Zmiany w zakresie sposobu doręczania pism w sprawach podatkowych (doręczenie w siedzibie organu podatkowego, na adres do doręczeń elektronicznych, z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, przez pracowników urzędu, obsługującego organ podatkowy, przesyłką rejestrowaną, przez sołtysa).
8. Doręczenie wydruku pisma odzwierciedlającego jego treść, w przypadku pism utrwalonych w postaci elektronicznej.
9. Wszczęcie postępowania na żądanie strony wniesione na adres do doręczeń elektronicznych.
10. Wnoszenie podań (odwołań, zażaleń) w postaci elektronicznej na adres do doręczeń elektronicznych.
11. Terminy obowiązku zastosowania przepisów w zakresie doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz publicznej usługi hybrydowej dla samorządowych organów podatkowych.
12. Przepisy przejściowe. Doręczenie korespondencja przez ePUAP.
Finanse, rachunkowość, podatki