COMPASS – kompetencje wspierające przedsiębiorczość innowacyjną młodzieży
Obszar tematyczny projektu/słowa klucze: Innowacje, przedsiębiorczość młodzieży, współpraca międzynarodowa
Instytucja kontraktująca: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji- Narodowa Agencja Programu Erasmus+
Źródło finansowania: Erasmus+ KA2-Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk, Partnerstwa strategiczne na rzecz młodzieży
Wartość projektu: 68 075 euro
Wartość dofinansowania: 68 075 euro
Lider projektu: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji w Krakowie
Partnerzy projektu:
- PEDAL Consulting s.r.o.- SŁOWACJA
- EDUcentrum, z.ú.- REPUBLIKA CZESKA
- Fondatsiya za Reforma v Mestnoto Samoupravlenie- BUŁGARIA
Grupa docelowa: pracownicy i współpracownicy lidera i partnerów projektu odpowiedzialni za realizację działań i projektów w zakresie wsparcia rozwoju kompetencji młodzieży w obszarze innowacyjności
Cel główny projektu: Wspieranie budowania potencjału osób pracujących z młodzieżą w zakresie rozwoju kompetencji sprzyjających przedsiębiorczości innowacyjnej.
Cele szczegółowe projektu:
- Identyfikacja kompetencji sprzyjających rozwojowi innowacji
- Identyfikacja dobrych praktyk w zakresie edukacji młodzieży wspierająca rozwój przedsiębiorczości innowacyjnej
- Identyfikacja metod kształcenia młodzieży w zakresie rozwoju kompetencji sprzyjających myśleniu innowacyjnemu
- Wymiana wiedzy i doświadczeń między partnerami projektu w obszarze pracy z młodzieżą
Zadania:
Projekt został opracowany w odniesieniu do rekomendacji z ewaluacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Małopolskiego, które szczególny nacisk kładą na konieczność rozwoju kapitału społecznego Małopolski w obszarze kompetencji, które sprzyjają myśleniu innowacyjnemu oraz rozwojowi przedsiębiorczości innowacyjnej. W tym celu FRDL MISTiA postanowiła nawiązać partnerstwo strategiczne z partnerami, którzy mają doświadczenie w obszarze pracy z młodzieżą, rozwijania innowacji i budowania przedsięwzięć innowacyjnych w biznesie. Projekt koncentruje się na opracowaniu materiałów edukacyjnych dla personelu pracującego z młodzieżą, ułatwiających realizacje działań edukacyjnych w zakresie innowacji i przedsiębiorczości. Projekt zbudowano w oparciu o metodę RÓŻY WIATRÓW (WIND ROSE), gdzie 4 kierunki kompasu są powiązane z 4 głównymi tematami uczenia się w projekcie:
N- Nowości i innowacje w przedsiębiorczości, kluczowe kompetencje nowoczesnej gospodarki,
S- Samoocena i narzędzia wspierające rozwój osobisty młodzieży ukierunkowane na innowacyjną przedsiębiorczość,
E- (Experiences) Doświadczenia i dobre praktyki w zakresie innowacyjnej przedsiębiorczości młodzieży,
W- Warsztaty, szkolenia, seminaria- programy nauczania wspierające innowacyjność młodzieży.
Koncepcja projektu realizowana jest w oparciu o następujące zadania:
- Międzynarodowe spotkania partnerów projektu (Transnational Partners Meeting, TPM)
- Szkolenia międzynarodowe (Learning, Teaching, Training, LTT)
- Opracowanie rezultatów intelektualnych projektu (Intellectual outputs)
- Organizacja działań upowszechniających (Dissemination events)
Efekty:
Efektem projektu będzie opracowanie Podręcznika (COMPASS Toolkit) dla nauczycieli, edukatorów młodzieżowych, trenerów, coachów, który będzie praktycznym zbiorem narzędzi edukacyjnych takich jak:
- opis kompetencji na rzecz przedsiębiorczości innowacyjnej,
- prezentacja narzędzi oceny kompetencji młodzieży,
- prezentacja przykładowych scenariuszy zajęć ukierunkowanych na kompetencje sprzyjające inkubowaniu przedsiębiorczości innowacyjnej,
- dobre praktyki w pracy z młodzieżą w zakresie rozwoju przedsiębiorczości
Podręcznik będzie przedmiotem upowszechniania wśród członków Samorządowego Forum Oświaty czy Samorządowego Forum Kultury, które w Małopolsce prowadzi MISTiA.
Opiekunka projektu: Magdalena Szczudło